Rabu, 3 Februari 2010

rumah impian ? rumah idaman??

di satu tempat ku berteduh...
dan berharap keteduhan itu akan abadi....
di tempat itu juga ku berharap,

aku bisa merasakan kenyamanan ...

dan juga ketenangan...
jiwa ini seakan terbang melayang...
bagaikan burung yang berterbangan di awan
tapi ternyata ini semua hanyalah mimpi,
mimpi yang ntah kapan ku bisa mewujudkannya..
kerana tempat itu cuma sekadar rumah impian... !!
namun ....
lupakanlah semua impian,

kerana masih ada sebuah harapan

satu harapan yang bisa merubah duniamu
iaitu rumah idaman... !!!!!


RUMAH ... semua orang pasti punya rumah, tak terkecuali bagi mereka yang hidup dijalanan. kerana rumah adalah tempat segalanya bagi kita semua, tanpa rumah hidup ini bagaikan setengah kehidupan, kerana mereka kehilangan satu tempat yang semua orang memerlukannya. Dan setiap orang pasti punya suatu pemikiran tentang rumah. apakah rumah idaman ataukah rumah impian ? Rumah idaman belum tentu rumah impian, namun sebaliknya rumah impian pasti juga rumah idaman. terus apa yang membezakan kedua hal tersebut ?Bagi saya peribadi, rumah idaman adalah rumah yang didambakan setiap orang,dengan konsep yang sederhana sesuai dengan keperluan mereka. Sedangkan rumah impian adalah rumah masa depan yang sangat kita inginkan namun belum tentu bisa diwujudkan. Tapi di dunia ini tidak ada yang mustahil, selama percaya dan usaha pasti bisa dikecapi.Terus apa rumah idamanmu ye ? rumah idamanku adalah rumah yang telah ada di depan mata iaitu rumah tetangga saya. Jangan anggap rumah tetangga saya mewah dan bagus, namun yang saya lihat adalah kebahagian yang ada di dalamnya.... sama seperti rumah idaman dan impian aku juga....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan